Campanie în spiritul şi litera prostiei

Posted on 17 Mai 2008 de

7



Campania negativă e o realitate, o necesitate a politicienilor. Poate că nu este morală, dar de multe ori are şi efecte benefice. Ne ajută să aflăm şi defectele unor candidaţi, pe care ei, de bună voie, nu le-ar dezvălui. Dar este campania negativă întotdeauna eficientă pentru „atacator”? Vă voi da un exemplu de tactică electorală a politicienilor dâmboviţeni. M-am întâlnit, întâmplător, acum câteva zile, cu fluturaşul ăsta pe la Izvor. Haideţi să îi aruncăm o privire şi după aia o să mă dau şi eu cu părerea…

Remarcăm, undeva jos, parafa lui Vanghelie. O să plecăm de la supoziţia că el e autorul, deşi nu aş băga mână în foc.

Deci, ăştia de pe afiş, „Negoiţă, Videanu, Blaga”, se bucură, cel puţin sondajelor, de o credibilitate destul de mare. Mai ales Negoiţă. Ce se întâmplă cum unul cu credibilitate mai redusă, precum „care este” Marean, atacă frontal, cu acuze de genul ăsta, pe unii cu o credibilitate mai mare? Simplu, se face de căcat. Nu îl crede nici dracu, dimpotrivă, îl iau şi mai de prost decât este (oare?!).

Exemplul clasic: cum să faci campanie pentru adversari. Dacă respectivii fluturaşi sunt făcuţi de PDL, sincer, o mişcare foarte inspirată. Imorală, manipulatoare, cum vrei să îi zici, dar al dracu de inspirată. Părerea mea.

PS: Daţi vorba mai departe, poate află Vanghelie şi mă angajează şi pe mine îns staful lui de campanie. Văd că duce lipsă de neuroni pe acolo.

Posted in: Fără categorie