Manipulaţii vs. manipulatorii. Tu cu cine ţii?

Posted on 25 Aprilie 2008 de

9



Am considerat până acum că ar fi bine ca articolele de pe acest blog să nu fie „pline de noroi”. Dar şi răbdarea are o limită. Ceea ce am citit astăzi în Cotidianul m-a şocat. Nu ştiu dacă să comentez sau nu… Întrebări aş avea multe. Una dintre ele, retorică: mai sunt oameni cistiţi în lumea asta?! Până şi optimismul meu începe să se decoloreze.

Într-un moment izolat de luciditate, reformulez: Cine nu se simte manipulat să ridice mâna sus! Eu nu o pot face. Nu încă. Ştia Marx ceva. Doar că acum avem şi clase sociale noi, mult mai puţin vizibile şi greu de delimitat.

Nu contează cine are dreptate, exploataţii sau exploatatorii, manipulaţii sau manipulatorii. Contează de ce parte a baricadei de afli… în speranţă că vei de partea celor care câştigă. Continuăm să trăim cu iluzia că meciul încă se joacă. Unii numesc asta Speranţa. Pot să o numească cum vor. Eu oricum NU RENUNŢ la ea.

PS: Ştiau liberalii ceva cu principiul statului minimal. Măcar aşa ştiai la ce să te aştepţi. Statul nici nu îţi dă, nici nu îţi ia (prea mult). Dacă mergeau pe ideea extremă a statului minimal, poate că nici nu mai discutam azi politică. Poate că românii rămâneau pricepuţi doar la fotbal. Poate nu eram mai bogaţi, dar cred că eram mai fericiţi.

„A miserupiştilor va fi fericirea acestei lumi.” – citat din propriul subconştient (probabil e vreun arhetip, ceva)

Posted in: Fără categorie