Cum dracu au reusit? Vreau şi eu să fur 3 mld.

Posted on 26 Martie 2008 de

1



Am aflat azi ceva foarte interesant. Jaful secolului în România nu s-a făcut ca în filme. Nicio bancă jefuită, nicio maşină blindată, cazinou sau gangsteri pistolari. Lucrurile par un pic mai simple, mai puţin spectaculoase… sau nu. Şi cum trăim în România, evident că în toata treaba asta e implicat şi statul (român că despre el vorbim). Despre ce e vorba mai exact: Citesc în Academia Caţavencu de un mare tun imobiliar dat de… nu se ştie exact cine. Un tun imobiliar de vreo 3.000.000.000 (cu 9 zerouri = miliarde) de ieruoi. Nişte tipi deştepţi au păcălit statul şi i-au luat terenuri (de prin zona Băneasa) care valoareaza atâta bănet.  Şi mă  întreb: Cum dracu să nu fii invidios pe oamenii ăştia? Cum dracu să îi mai pese Bucureşteanului dacă mai aruncă o hârtie pe jos când se gândeşte că acelaşi Bucureşti l-a păgubit de 1500 de ieuroi (cam aşa iese calculul dacă împarţi 3 mld la vreo 2 mil de bucureşteni)? Vă daţi seama câte parcări se făceau de banii ăştia. Câte borduri punea Videanu? Cred ca punea borduri şi la drumurile neasfaltate de prin localităţile din jurul Capitalei.

Mai mult decât atât, toată afacerea a fost intermediată de o instituţie de învâţământ superior (parcă mai contează care!). Încă o fază mişto, au trecut câţiva ani de când s-a făcut treaba asta şi eu abia acum am aflat. Unii poate nici nu ştiu. Mă întreb de ce nu mă învaţă şi pe mine la facultate cum să fac afaceri imobiliare, cum să fentez legea, cum să mituiesc statul, sau alte lucruri la modă. Şi nu doar că sunt la modă, dar sunt şi utile. Eu propun înfiinţarea unei astfel de facultăţi. O să îi spunem simplu şi frumos: Facultatea de Afaceri cu Statul. Profesori care să ne predea? Din ăştia avem destui.

Posted in: Fără categorie